آموزش عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر

دسترسی سریع

براي صحبت با مدیر سایت
!کليک کنيد
قوانين نويسندگي در سایت ما
!کليک کنيد
کمک مالي و نقدي جهت بهبود سايت
!کليک کنيد
حمایت بنری از سایت
!کليک کنيد
براي پرسيدن سوالات خود با اين شماره تماس بگيريد: (----------------)
تبليغات ...

برای سفارش تبلیغات کلیک کنید برای سفارش تبلیغات کلیک کنید
بازدید : 840 | نویسنده : |

دو راه برای یادگیری نحوه گرفتن صفحه نمایش کامپیوتر وجود دارد. می توانید با استفاده از کلید چاپ صفحه روی صفحه کلید خود که (Prt Sc) است، یک تصویر بکشید. اگر می خواهید از برنامه خاصی عکس بگیرید، ابتدا alt را فشار دهید، سپس Prt Sc را فشار دهید و با یک برنامه paint ذخیره کنید.

آموزش عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر و برنامه های خاص

مواقع زیادی پیش می آید که می خواهید از صفحه کامپیوتر خود اسکرین شات بگیرید. حتی زمانی که یک فیلم در حال پخش است، شما می خواهید آن لحظه را ثبت کنید. این بسیار آسان است.

این روش از ویندوز 95 تا ویندوز 7 کار می کند.

انتخاب صفحه نمایش قطر: 1-

به دنبال دکمه "Print Screen" روی صفحه کلید خود بگردید. این مهمترین بخش این آموزش است.

اگر نمی توانید آن را پیدا کنید، به دنبال یکی از این نام ها در صفحه کلید بگردید: "Prt Sc"، "Prnt Scrn"، "Print Scrn". در اکثر کیبوردها و در صفحه کلیدهای لپ تاپ بزرگ، این دکمه بین "F12" و "Scroll Lock" قرار دارد.

در لپ تاپ، ممکن است لازم باشد از کلید "Fn" یا "Function" برای دسترسی به "Print Screen" استفاده کنید.

2- برای گرفتن عکس از کل صفحه کامپیوتر کافیست دکمه «Print Screen» را فشار دهید. برای گرفتن اسکرین شات از یک پنجره انتخاب شده، یعنی یک صفحه خاص یا یک برنامه خاص.

شما باید دکمه "Alt" را نگه دارید و سپس روی "Print Screen" کلیک کنید. اکنون تصویر در حافظه کامپیوتر ذخیره شده و باید آن تصویر را با هم بچسبانید.

3: Microsoft Paint یا Photoshop را باز کنید. اگر فتوشاپ ندارید از Paint استفاده کنید. این برنامه در تمامی ویندوزها موجود است.

با نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه کامپیوتر با صفحه چاپی آشنا شوید

از مسیر: روی دکمه Start کلیک کرده و All Programs را انتخاب کنید. روی دکمه "لوازم جانبی" کلیک کنید. سپس Paint را انتخاب کنید.

4- فایل جدیدی باز می شود و می توانید با زدن دکمه "Ctrl" "V" عکس را وارد کنید. 5- در پایان فایل مورد نظر را ذخیره می کنید.

مرحله دوم: یاد بگیرید که چگونه از صفحه اسکرین شات بگیرید

در این پست میخواهیم نحوه گرفتن اسکرین شات از صفحه مانیتور را به شما آموزش دهیم شما میتوانید در هر برنامه ای که میخواهید اسکرین شات بگیرید کافیست یکبار کلید PrintScreen یا SysRq کیبورد خود را فشار دهید. سپس از منوی استارت به آدرس زیر بروید و برنامه Paint را اجرا کنید Start => Programs => Accessories => Paint سپس به منوی File در برنامه Paint بروید و گزینه Paste را بزنید یا از کلید میانبر Ctrl V استفاده کنید.

اکنون صفحه ای که از آن عکس گرفته اید در صفحه Paint باز می شود و می توانید با استفاده از منوی File و گزینه Save یا Save As عکس خود را در هر جایی ذخیره کنید.

اکنون می توانید به راحتی عکس خود را در فایل های پیوست شده به این انجمن آپلود کنید و یا می توانید آن را در هاستل های مخصوص عکسی که در این مقاله معرفی کردیم قرار دهید و در پست های خود از آن استفاده کنید.

در ویندوز 8، کار بسیار ساده تر شده است. با فشردن دکمه Print Screen، اسکرین شات به صورت خودکار با فرمت PNG در پوشه My Pictures ذخیره می شود.

برای گرفتن عکس از پنجره فعال، باید به طور همزمان کلیدهای صفحه Win Print را فشار دهید.

 

منبع: شهر سخت افزار



می پسندم نمی پسندم

جمعه 25 شهريور 1401 -1:11 نظرات()
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: